TijmeninNevada.reismee.nl

Kampeer weekend

Hoi allemaal, Als eerst wil ik jullie bedanken voor alle leuke reacties die jullie onderaan neerzetten. Ben ik echt heel blij mee :) Donderdag na school zijn we gelijk vertrokken om te gaan kamperen. De dag daarvoor hadden we alles al ingeladen dus konden we zo weg. We gingen niet heel ver weg omdat we maar 3 dagen vrij waren. Toen we eenmaal onderweg waren zagen we een paar antilopen. Ik had die alleen nog maar in de dierentuin dus het was heel leuk om ze in het wild te zien. Na 1 uur waren we al op de 'camping' aangekomen. Het was toch een heel ander gebied geworden. Het is een kleine camping met 14 plaatsen. Er is wel een wc maar dat is gewoon een gat in de grond. Heel erg primitief allemaal. Gelukkig hadden we de caravan die dag ervoor helemaal volgepompt met water dat we konden drinken. Ook haddden we de accu van de caravan opgeladen dus hadden we stroom. Op de plaats waar we stonden hadden we een picknicktafel en een barbeque plaats. Toen we eenmaal de caravan hadden ingeparkeerd konden we de slaapgedeeltjes uitklappen. Aan de voor en de achterzijde van de caravan flapten de bedden uit.  Die vrijdag zijn moest mijn gastvader naar het reservaat om een jongen thuis les te geven. Die jongen had een allebei zijn kneeën gebroken dus hij kon niet veel. Het reservaat was heel anders dan ik had verwacht. Dit reservaat lag in een vallei. Het eneige hoe je kon herkennen dat je in het reservaat was, was een bordje met de de naam van het reservaat. Voor de rest leven ze gewoon als ieder ander. Een paar klasgenoten van mij woonden in de buurt van de jongen die thuis les kreeg. We zouden gaan quad rijden, wat mij echt heel leuk leek. Alleen hadden ze geen benzine meer en had hun vader net het laatste beetje benzine in beslag genomen :( en ze hadden daar geen tankstation in de buurt waar we benzine konden halen, dus zat quad rijden er helaas niet in, de rest van de ochtend hebben ze mee me de rest van hun land laten zien. Het was echt een heel groot gebied dat alleen van hen was. Ongeveer zo groot als Alteveer. Aan het begin van de ochtend zijn we weer terug gegaan naar de camping. Die middag zijn we naar de oude mijndorpje gegaan. Het groot-en-deel was ingestord. Overal lagen resten van allerlei spullen. Die avond hebben we het kampvuur gemaakt en hebben we daar ons eten op gemaakt. Als dessert hadden we apple pie gemaakt. De rest van de avond hebben we bij het kampvuur gezeten en naar de sterren gekeken. Ik zag niet veel in de sterren, maar het was interresant om te zien. Die zaterdag zijn we de goudmijn ingeweest. We kregen een rondleiding van een gids die erg snel praatte, ik kon hem moeilijk volgen maar het was interessant om te zien. Daarna zijn we een stuk off-road gegaan met de auto omdat mijn gastvader fossielen en andere stenen wilde verzamelen, ik heb zelf helemaal niks met stenen, maar ik vond het leuk hem te helpen met zoeken. Het stuk off-road was erg vet, alles ging wel goed gelukkig. Die middag zijn we naar een top van een berg gelopen, hdaar haddden we een mooi uitzicht. Ik heb een paar panoroma foto's gemaakt daar. Zondag ochtend gingen we weer naar huis, we hebben die dag niet veel gedaan alleen onze kleren gewassen en american football gekeken. Ik vond het een erg leuk weekendje primitief kamperen. Maar ben ook wel blij om weer terug te zijn. Het was namelijk erg vermoeiend en ik kan we een douche gebruiken :) morgen moet ik weer naar school gelukkig is het maar 4 dagen. En er is veel toen doen 's avonds Heb ik gezien op de agenda van Gabbs, dat belooft wat! Voor de rest ben ik heel blij met mijn gastouders. Je kan heel goed met ze spraten en helpen je met alles als je iets niet weet. Groetjes, Ty, lymen, ti-jmen of gewoon tijmen (wat ze er hier allemaal van maken)

Reacties

Reacties

Opa.

Wat een leuk verhaal van je camping belevenissen je maakt op die manier mooi kennis van Nevada. Ik heb vroeger met kaperen ook in een gat in de grond moeten poepen, wat zijn ze ouderwets in dat land. Dag tot de volgende keer. Opa.

Frits

Ontzettend leuk verhaal van je. Jammer dat de benzine op was. En ik neem aan dat zij ook geen paarden had waar je op kon rijden. Was het nóg spannender geworden ;-).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!