TijmeninNevada.reismee.nl

Kerst, oud & nieuw en yellowstone

Hoi allemaal,

Na een tijdje weer een berichtje van mij, ik zal dan maar eens starten waar ik ben gebleven. Een aantal weken geleden is basketball gestart. We begonnen met een toernooi, we moesten toen 2 wedstrijden spelen. Dat was dan ook mijn eerste basketball wedstrijd dus ik was nu niet heel erg goed bezig, we hebben de eerste wedstrijd verloren, de tweede daarentegen hebben we gewonnen. Het toernooi stelde niet heel veel voor. Door de weeks heb ik elke dag na school training, de training is soms erg intensief maar vaak valt het wel mee. De 12e van december hadden weer een wedstrijd dit was dan ook een serieuze wedstrijd, we hebben deze wedstrijd helaas verloren, maar ik vond het wel leuk. Dat weekend daarna zouden we 2 wedstrijden hebben, helaas kon er 1 niet doorgaan omdat er teveel sneeuw lag. We hadden dan ook maar 1 wedstrijd die we ook verloren hebben in de extra tijd. Maar alsnog vond ik het wel leuk. Die woensdag voor de kerstvakantie hadden we een kerstvoorstelling op school. De elementry had een voorspelling voorbereid, het was erg leuk om te zien. Na de voorstelling kreeg elke leerling een cadeautje van de kerstman, daarvoor moest iedereen wel eerst op de schoot van de kerstman zitten. De tijd ging aardig snel dus was het ineens al kerstvakantie, voor kerst zouden we naar Moscow in Idaho gaan. Dat was een trip van zon 13 uur, een aardige zit dan ook. Meteen die donderdag na school zijn we vertrokken en die vrijdag avond kwamen we dan aan. We verblijven voor kerst bij de zoon en zn vriendin afgelopen maandag was het dan kerstavond. We hebben met zn allen garnalen gegeten. En ons eerste cadeautje uitgepakt. Die volgende ochtend was het uitpakken van de rest van de cadeautjes. Ik heb een aantal leuke dingetjes gekregen wat ik totaal niet had verwacht, ik vond het alleen al heel mooi om allemaal mee te maken dus cadeautjes had ik echt niet verwacht. Die middag ben ik gaan sleen want er was inmiddels aardig wat sneeuw gevallen. Die dinsdag besloten we om te gaan skien, ik en hun andere zoon en zijn partner zijn naar de dichtsbijzijnde ski piste gegaan, dit was nog wel 2 uur rijden. Maar het was erg geslaagd. Tot aan oudjaarsdag hebben we niet zo veel gedaan. Oudjaarsdag was heel anders dan ik verwacht had. In plaats van de hele dag het geknal van vuurwerk was het doodstil op straat. In de avond ging idereen vroeg naar bed, ik had besloten om op te blijven tot 12 uur. Toen het 12 uur was en we 2013 ingingen was het nogsteeds doodstil op straat. Ik had verwacht dat de amerikanen wel uit zouden pakken met oud en nieuw, maar blijkbaar niet.
Op nieuwjaarsdag moesten we vroeg op omdat we naar West Yellowstone gingen. Het was een rit van zon 6 uur. Maar het was een best mooie rit. Om 8 uur kwamen we aan in west Yellowstone. We waren erg moe en zijn bijna meteen naar bed gegaan. Die volgende morgen ben ik door het dorp gelopen en het verbaasde me dat de sneeuwscooters gewoon op straat rijden de straten zijn namelijk bedekt met sneeuw. Die avond zijn we nog even het zwembad in gegaan. Die donderdag zijn we nog een keer door het dorp heen gelopen en hebben we een rondleiding gedaan. Die volgende dag gingen we dan yellowstone in, we hadden een snowcoach gehuurd, naast een sneeuwscooter was dat de enige manier hoe je het park in kwam. Om 8 uur stond de chauffeur voor de deur, wij hadden on dik ingepakt omdat het zon 40 graden onder nul was. Onze route was tot aan old faithfull, wededen daar de hele dag over en hebben een aantal dieren gezien, we zagen een aantal bizons die voor de auto aan het rondspringen waren. We zagen een cayote, elk en een rode vos. Het was een hele leuke dag en heel bijzonder om het in de winter allemaal te zien, ben benieuwd hoe het dezezomer eruit zal zien. De volgende dag gingen we helaas weer naar huis, na 2 dagen reizen kwamen we op zondag weerheelhuids thuis. Die maandag moesten we helaas weer naar school, ookal was het homecoming week, wat ik nog niet echt weet wat het inhoud maargoed.

Groetjes,
Tijmen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!