TijmeninNevada.reismee.nl

Basketball en San Francisco

Hoi allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje op mijn blog heb gezet,

Ik heb in die tijd heel wat beleefd en school nam best veel tijd in beslag.

2 weken geleden hadden wij onze laatste basketball wedstrijd helaas hebben we die verloren met 32-24. Ik vond het dan ook niet echt een leuke wedstrijd omdat er zo weinig punten werden gemaakt. Dat weekend hadden we nog 2 andere wedstrijden die we wel gewonnen hebben. Het was dan toch wel een geslaagd basketball weekend. Ik vind het jammer dat basketball alweer is afgelopen, ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik had een leuk team. In totaal hebben we volgens mij 6 wedstrijden gewonnen. Het ging mij niet echt om het winnen, ik vond het leuk genoeg dat ik basketball kon spelen, dat was een hele ervaring en volgens de coach heb ik veel vooruitgang geboekt en hij vind het jammer dat ik volgend jaar niet meer voor hem kan spelen, ik kreeg elke wedstrijd uitbetaald in een startpositie.

Aankomende maandag beginnen we met Track & Field, dat betekend atletiek, ik ga de 2 mile, de 1 mile, de 800 meter en het verspringen proberen. Mij werd verteld dat ik een goede kans het om naar de staatfinales te gaan. Dat zou natuurlijk wel heel tof zijn. Ik kijk er dan ook erg naar uit om Track te gaan doen.

Vorige week zijn we naar San Francisco geweest, het was een 4-day weekend dus dat was een goede gelegenheid om daar naartoe te gaan, het was een rit van 6 uur maar dat viel eigenlijk wel heel erg mee, we zijn de baai rondgereden zodat we over de Golden Gate bridge, San Francisco in reden, toen we eenmaal om de laatste berg heen reden kwam daar dan de Golden Gate in beeld, dat was echt adembenemend om te zien, ik had de Golden Gate alleen maar op foto\'s gezien dus ik vond het prachtig om de brug dan in het echt te zien, op de brug was het erg druk qua auto\'s, het kost 6 dollar om over de brug te rijden, dat klink aardig veel omdat je binnen 1 minuut over de brug rijdt. Wij verbleven in de Alpha inn, dat was een hotel gelegen aan Lombard street, alles was erg dicht bij en dat beviel ons aardig. Die Zaterdag hadden wij een bustour geboekt. Als eerste gingen we naar Alcatraz, dat was heel apart om te zien, dat ze op een eilandje een gevangenis hebben gebouwd en dat zo dicht bij de stad, blijkbaar werkte het aardig goed want niemand heeft de gevangenis dan ook levend te weten ontsnappen. We deden daar een tour en dat was mooi om allemaal te zien. Als volgende gingen we naar de Golden Gate, nu konden we alles in alle rust even bekijken. Toen we erover heen liepen bleek pas hoe lang deze brug eigenlijk is en hoe hoog. Daarna gingen we naar de Golden Gate park, hier hadden we uitzicht over de Westcoast. Dat was best gek eigenlijk als je je bedenkt dat Japan het eerst volgende land is dat je tegen komt... daarna gingen we met de bus naar het hoogste puntje van San Francisco, Dat was erg mooi om te zien en je kreeg een goed beeld over hoe dichtbevolkt het eigenlijk is. San Francisco is dan ook niet het goedkoopste stadje om in te leven, de maandelijkse huur van een appartement varieert van $3000 tot 1,3 miljoen dollar. Die Zondag hadden we de dag voor ons zelf en zijn we naar de Fisherman\'s warf gegaan, daar hadden we gekookte krab, daarna zijn we via de Italiaanse wijk door naar Chinatown gegaan, die Maandag gingen we helaas weer naar huis na een geslaagd weekend.

Groetjes,

Tijmen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!