TijmeninNevada.reismee.nl

Las Vegas, verkiezingen en sneeuw!

Hoi allemaal, Dat waren weer 2 drukke weken met vanalles, zelf sneeuw! Ik zal beginnen bij het begin. 31 Oktober hadden we Trick and Treat, je kan het vergelijken met Sint Maarten in nederland. Alleen in plaats van een liedje te zingen zeg je "trick and treat" en dan geven ze je snoep. Ik zag een aantal kinderen lopen met een grote juuten zak vol met snoep. Zelf had ik niet zo heel veel snoep, heb een deel opgegeten omdat dat ook direct mijn avondeten was, en de rest heb ik weggegeven aan andere kinderen die het heel graag wilden hebben. Om de avond af te sluiten ben ik met wat andere mensen nog gaan basketballen. Vorige week zaterdag en zondag hebben we gebruikt om een schuur op te zetten. Ze hebben een slaapkamer vol met allemaal spullen die ze niet direct gebruiken, die kamer willen mijn gastouders graag gebruiken als studeerkamer. Wij hebben toen dus het hele weekend aan de schuur gewerkt. Het is een klein metalen schuurtje waar eigenlijk alles wel in past. We hadden die zaterdag we wat vertraging aangezien de vloer niet meegeleverd was, wij moesten toen dus naar de stad om een vloer te kopen. 2 November was hier dan de grote dag. Voor de regering dan, de meeste Amerikanen boeit het eigenlijk niet zoveel en ze zijn blij als alles voorbij is, want dan zijn die reclames weer van de televisie. Ik vond net wel interessant om mee te maken. In het kleine dorpje ging het stemmen dan wel anders dan in grotere steden. Hier konden ze namelijk al veel eerder stemmen en hoefden ze niet naar een stembureau. De kandidaten gingen gelijk aan elkaar op, maar 'gelukkig' heeft Obama uiteindelijk gewonnen. Ik verwachte eerlijk gezegt wel een feestje bij de mensen die voor Obama waren. Naar dat viel wel erg tegen. Toen ik die avond thuis kwam zagen mijn gastouders er niet heel vrolijk uit. Ze vonden het fijn dat Obama gewonnen had maar waren er niet helemaal gerust over. Afgelopen weekend was een geweldig weekend. We zijn namelijk naar Las Vegas geweest. We zouden eerst naar San Fransisco gaan maar de bergpas waar we overheen moesten was dichtgesneeuwt dus konden wij San Fransico niet bereiken. Wij zochten daarom dus voor een alternatief. Dat is uiteindelijk Las Vegas geworden, wat natuurlijk helemaal niet verkeerd is! Vrijdag ochtend vertrokken we dan naar Las Vegas. Het was 5 uur rijden. Aan het eind van de middag kwamen wij aan bij het hotel. We verbleven in de Plaza, dat aan de voet van het Fremont lag. Nadat we al onze spullen hadden uitgepakt gingen we naar de Fremont. Fremont is een overdekte straat met casino's. Vroeger was dit de Strip. Het dak van de Fremont is een groot scherm. Hier word om het uur een klein showtje gedraait. Ze spelen dan een liedje af met daarbij een zelfgemaaktje clip. De Fremont is zon 500 meter lang. Het was erg gek om dat allemaal mee te maken. Vooral als alle lichten van de casino's uitgaan en iedereen naar het plafond staat te staren. We hebben de hele avond rond gelopen in de Fremont en zijn verschillende Casino's in geweest, in de Golden Nugget hebben we de een na grootste Golden Nugget gezien ter wereld. De volende dag zijn we naar de Hoover Dam geweest. Dat was erg mooi om mee te maken ondanks het meer voor de helft leeg was. Het is een erg grote dam, 221 meter hoog. We hebben een rondleiding gehad door de Dam. Op een gegeven moment wist je gewoon niet meer waar je was. Die avond zijn we weer door de Fremont gewandeld. We hadden toen ook een show. Het was een comedian genaamd Mike Hammer. Hij betrekt bij zijn grappen het publiek. Hij doet gogeltrucks met ze. Soms ging hij wel een beetje tever, vooral toen hij kinderen bij zijn act betrok. Die dag daarna zijn we naar de beroemde Strip geweest. Dat was echt heel leuk. Ik ga proberen er zoveel mogelijk van te vertellen hoewel ik me niet alles kan herinneren. We zijn met de bus naar de Strip gereden. We stapten uit bij een grote shopping mall. De shopping mall was overdekt door een soort van ufo, ik kan het niet heel erg goed uileggen, ik zal proberen of ik een foto kan uploaden. Toen we die straat overstaken kwamen we in de Palazzo, dat was één van de zoveel Casino's, de rest van de Palazzo is een groot hotel. Daarna kwamen we uit in de Venezian, hier hebben ze een paar dingen van Venetië nagemaakt. Daarna zijn we de weg overgestoken naar Ceasars Palace, dat is een groot winkelcentrum. Ze hebben hebben dat volledig is Italiaanse stijl gebouwd. Het voelt net alsof je in een italiaans winkelstraatje loopt. Het plafond beeld de lucht af. Dat maakt het nog echter. Daarna zijn we weer de straat overgestoken en kwamen we uit in Paris-Las vegas. Daar hebben ze de Eifeltoren naagemaakt. En nog wat typisch Parijse hoogtepunten. Toen de avond begon te vallen zijn we naar planet hollywood gegaan. Dat is ook weer een shopping mall. Hier lijkt het alsof je in arabisch winkelstraatje doorloopt. We hebben gegeten in een Hard-Rock restaurant. Er was een American-Football wedstrijd aan de gamg dus het hele restaurant ging uit zijn dak toen er een punt werd gemaakt. Daarna zij we nogal haastig naar New-York gegaan. Ze hadden hier het vrijheidsbeeld nagemaakt. Daarna zijn we naar Excalibur gegaan. Dit is in Arabische stijl gebouwd. We zijn er verder niet in geweest. Daarna zijn we met de monorail naar de mandalay bay geweest. Dit is weer een groot hotel. Toen zijn we met de monorail terug gereden naar de Luxor. Dit is een grote piramide. Dit is een groot hotel. Toen zijn we teruggerent naar Planet Hollywood, wij gingen namelijk naar de Vegas show. In deze show beelden ze allemaal oude beroemde shows in Vegas na. Het was erg leuk om ze zien. Na de show zijn we naar de Bellagio gegaan. In de Bellagio hebben ze een tuin die dit keer in de Halloween stijl was. De tuin veranderen ze elke keer. Toen we naar buiten gingen waren we net op tijd om de fontijshow mee te maken. Dat was heel leuk om te zien. Daarna zijn we naar de Mirage gelopen. Hier hadden ze een Vulcano show, Een vulkaan die afgaat. Daarna zijn we doorgerent naar Treasure Island. Hier hadden ze de Pirate show. Aangezien de Vulcano show en de Pirate show om dezelfde tijd waren hebben we een deel van de Pirate show gemist. Toch was het erg leuk om te zien. Daarna zijn we naar de Flamingo gegaan. Dit is ook weer een Casino resort. Buiten hebben ze daar levende Flamingo's, we zijn daar de Flamingo gegaan. Toen hadden we alles zon beetje gezien en zijn we weer terug gegaan. Het was erg indrukwekkend om mee te maken. Die maandag gingen we helaas weer naar huis. Nu vergeet ik jullie bijna te vertellen dat we hier sneeuw hebben gehad. Het was niet veel en het was best snel weer weg maar we hebben wel wat sneeuw gehad. Op de hoger gelegen bergen blijft de sneeuw wel liggen. Groetjes, Tijmen

Frits

Wat een superleuke ervaring daar in Las Vegas! Mocht je nog meespelen in het casino en heb je daar nog wat gewonnen?
Jammer van de vloer van het schuurtje, want de stad is toch ook weer een aantal uren rijden. Neem aan dat het nu gelukt is.

Marjo

Geen slecht alternatief, lijkt mij zo. Wat zal je veel gezien hebben? Jullie hebben de tijd wel tot de laatste seconde helemaal uitgebuit. Ik denk dat je daar van de ene verbazing in de andere rolt. Ben je op de terugreis niet direct in slaap gevallen?

Marleen

Wat een belevenis zeg, Las Vegas schijnt wel heel erg verandert zijn sinds ik er ben geweest, lijkt me dat je misschien nog een keertje terug gaat met je gast familie, want er is dus zo onstellend veel te zien. Ook leuk dat je de Hoover Dam hebt gezien het is zo indrugwekkend. Ben je al naar de Grand Canyon geweest of komt dat wanneer het beter weer wordt zodat jullie met de campervan weg kunnen. Jammer dat je dus nog niet naar San Fransisco bent geweest, maar je hebt nog maanden de tijd om daar heen te gaan en dan rijden jullie door Yosemite Park heen denk ik. Emma is al wezen sleeen met haar vrienden een paar weken geleden maar de sneeuw was ook weg na een dag. Leuk met de Halloween festijn echt heel Amerikaans - ook veel pompoen gegeten? Groetjes, Marleen