TijmeninNevada.reismee.nl

Eerste schooldag en reis

Hoi allemaal, Afgelopen zaterdag was dan eindelijk de dag. Ik moest om 5 uur opstaan en we gingen om 6 uur van huis. 5 vrienden van mij waren meegegaan naar schiphol, ik vond dat erg leuk. Toen we op schiphol aankwamen en ik wilde inchecken bleek ik een nog een esta formulier te moeten hebben. Wij naar de computer gerent, die niet werkte naar behoren. Vervolgens konden wij bij de OAD het wel goed invullen. Dus ik helemaal opgelucht (maar ik bleek dat formulier helemaal niet nodig te hebben gehad...) ik moest meteen door de doane dus ik kon kon amper afscheid nemen. Ik vloog eerst naar frankfurt en had daarna een vlucht door Denver. Daar aangekomen zou ik mijn koffer op moeten halen maar die was niet daar. Ik ben vervolgens naar de lufthansa (de vliegmaatschappij) balie gegaan om te vragen waar mijn koffer was. Maar zij wisten ook niet waar de koffer was. Ik moest maar gewoon naar Reno vliegen en daar verder vragen. Toen ik in Reno aankwam stond mijn gastfamilie te wachten. Ik kwam daar ook nog een paar nederlanders tegen. Her voelde goed weer nederlands te praten. Daar zijn we naar de baggage info balie gegaan en heeft mijn gastmoeder gevraagd waar mijn koffer was. Ze dachten dat hij nog in frankfurt was maar dat weten zij ook niet. Daarna zijn we naar het huis gegaan het was donker dus ik kon niet veel van de omgeving zien en ik was bovendien erg moe. De dag daarna (zondag) heb ik niet heel veel gedaan. American football gekeken. Vandaag was de dag dat ik naar school ging. School begint om 8:05 een paar leerlingen van de school kwamen mij ophalen dat was erg verrassend. Ze gingen met me mee naar de balie waar ik mijn lessen kon kiezen. Mijn rooster ziet er als volgt uit: 1. English 2. US. Government 3. US. History (internet les) 4. Pre calc Lunch break 5. Scheikunde 6. PE 7. Foods ( dit bleek dus naaien te zijn, dus waarom ze me daar hebben ingedeeld weet ik niet) Inmiddels zit de schooldag er al weer op en ik vond het erg leuk. Iedereen is heel aardig en ze helpen je met alles. De bovenbouw (9th - 12 th) bestaat uit maar 20 leerlingen. Ik ben een van de enige seniors. En zit in de klas met mensen van andere jaren, wat ik nog steeds niet helemaal snap waarom. De lessen zijn wel redelijk moeilijk omdat het in het engels is. Maar als je dan vraagt wat je moet doen blijkt het echt heel makkelijkte zijn. Ook heb ik een typisch amerikaanse locker gekregen. Je kan ze hier niet op slot doen. Het is hier verder ook wel een luizenleventje op school. Ze gaan hier maar 4 dagen naar school ipv. 5 Mijn gastgezin is heel aardig en helpt je met alles. Het is hier ook erg warm en dat is erg warm. Gelukkig is er over airco dat het soms zelfs koud maakt. Ik ga vrijdag naar een bruiloft dus dan zal ik de rest van de familie ontmoeten. Ik heb nog niet veel foto's gemaakt maar dat komt nog wel. Ik hoop dat ik mijn tas snel krijg want het is behoorlijk vervelend met mijn lenzen die ik niet goed school kan maken. En ik mijn kleren niet heb. Mijn gastouders zijn er nu druk mee bezig om mijn koffer zo snel mogelijk te krijgen. Ook al weten we nogsteeds niet waar hij is. Groetjes vanuit het grote Amerika, Tijemen

Reacties

Reacties

Sharon

Hey Tijmen!

Leuk om te horen hoe het daar is! Zal proberen je verhalen bij te houden ;)

xxx

Opa.

Een leuk verhaal, zo blijven we goed op de hoogte. Veel succes en plezier. Opa.

Jitske

Hee tijmen!
stiekem heb ik je koffer verstopt ;) haha nee grapje, echt vet balen! Ik hoop dat je m snel terug hebt.. Fijn om te horen dat iedereen zo aardig voor je is, dan ben je beter af dan hier in nederland met mij ;) Succes met de rest van de week en ik blijf je blogs zeker lezen!
Veel plezier!
.xx jitske

Marlous

hehee! leuk om te lezen :) wel echt balen van je koffer, hopelijk komt die snel terecht ;)

hahah wel grappig dat ze jou bij 'foods' hebben ingedeeld, echt iets voor jou zou ik zeggen! :p

en mooie formulering: het is hier erg warm en dat is erg warm hahah

ben benieuwd naar meer verhalen!

xx Marlous ;j e ex collega van de subway:(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!