TijmeninNevada.reismee.nl

Boodschappen weekend

Hoi allemaal, Ik ben inmiddels al 3 weken in amerika en wat gaat de tijd toch snel. Vorige week dinsdag heb ik al mijn eerste rapport gekregen, zag er allemaal netjes uit: 3 A's en 1 B. Meeste cijfers zijn voor inzet, alleen engels staat er nog niet op maar daarheb ik inmiddels een C voor gehaald, nog wat werk aan de winkel dus! Die woensdag heb ik een jongen uit mijn klas geholpen met verhuizen. Ze blijven we in Gabbs wonen alleen een groter huis, toen we klaar waren gingen we naar het mini-supermarktje en kocht hij alle soorten candy's voor me omdat ik die niet in Nederland had! ;) Die donderdag was er filmavond op school, was best gezellig. Daarna ben ik met wat mensen gaan basketballen. Vrijdag avond had ik schoolfeest en dat was heel anders dan ik had verwacht. De gymzaal was ter beschikking gesteld, maar er waren maar 12 mensen! En muziek werd via een ipod afgespeeld. Ik mocht ook even mijn muziek momentje erin gooien, dus ik het volume op zn hardst zetten (viel wel mee hoe hard het was) maar op een gegeven moment kwamen de buren om te vragen of de muziek zachter word, maar het was leuk zolang het duurde. De rest van de avond draaiden ze semi top 40 en countrymuziek. Die zaterdag moesten we vroegen staan want we gingen inkopen doen. Om half 9 stond ik al in de wallmart, ik wist niet wat me overkwam, ze hebben daar bijna alles. Ik ben dan ook een paar keer verwaald. Ik had niet heel veel nodig maar het koste me toch 2 uur alles te vinden. Toen ik klaar was kon ik om een een of andere reden me gastouders niet bereiken :S ( ze waren naar de tandarts) na heel wat pogingen lukte het ineens toch en kwamen ze me ophalen. Daarna zijn we naar het huis van de zus van mijn gastmoeder gegaan. Het was een groot huis en een giga grote tuin, het groot en deel was gravel. Ze hebben achterin een garage waar de man van de zus van mijn gastmoeder auto's opknapt. Hij is momenteel bezig met een chevy '57 alleen moet er nog een hoop gebeuren, hij had net de motor helemaal opnieuw gebouwd (350 pk ) voor de rest had hij er nog een gerestaureerde tracktor staan en andere auto's die die nog wil restaureren, die avond hebben we een beetje televisie gekeken. De volgende morgen gingen we naar vrienden van mijn gastouders, hij had paarden, we had ook een kar die door de paarden getrokken konden worden. Vervolgens zijn wij de weg opgegaan en hebben we een rit gemaakt. Het was erg gezellig en erg leuk om te zien dat alle automobilisten naar ons zwaaiden inplaatsvan chaggerijnig naar ons kijken. Die middag hebben we gebruikt om boodschappen te doen, we doen voor 2 weken boodschappen dus hadden we 2 karretjes nodig. Toen de chassiere bij het laatste product was ging het apparaat kapot en konden we weer overnieuw beginnen, toen we eindelijk klaar waren zijn we weer naar huis gegaan. Het was weer een druk weekje maar zeer geslaagd, Groetjes, Tijmen

Marleen

Hoi Tijmen, wat onstellend leuke dinge maak je mee, jammer dat je dus niet op de quad bike kon, maar je hebt nog een aantal maanden daar, dus dat zal heus wel los komen, maar toch heel leuk dat je met paard en wagen door de straten ging en inderdaad nog beter dat de mensen naar je zwaaiden. Je rapport klinkt ook al goed en zeker omdat je daar nog maar net zit en alles in het Engels moet en een andere cultuur. Wallmart is inderdaad waar je bijna wel een week kunt doorbrengen en nog niet alle vakken hebt kunnen bekijken, dus als je terug komt is de supermarkt bij jullie wel een soort van poppenkast lijkt mij. Veel groetjes Marleen

Marlous

heehee Super leuk om te lezen, ben jaloers hihi!

Opa.

Ik moet zeggen dat je er al aardig thuis begint te raken, en dan ook al boodschappen bij Wal markt hebt gedaan je bent heel moedig vind ik. Tot de volgende keer. Opa.

Marjo

Is een Wallmart een soort van dubbele E Lecerc en dubbele Casino samen onder één dak? Dan lijkt mij verdwalen goed mogelijk. Je raakt waarschijnlijk de weg al compleet kwijt tussen de flessen cola!
De tocht met paard en wagen is ook weer een nieuwe belevenis geweest. En het houdt voorlopig nog niet op. Geweldig, blijf lekker genieten.

annemieke

Wat een belevenissen daar in het verre Nevada! Het lijkt me een cultuurschok, al is het Amerika. Stoer hoe je alles op je af laat komen. En gewoon overal aan meedoet. Anders zo'n schoolfeest.....maar ook bijzonder om mee te maken. Ik ben benieuwd naar volgende verhalen.