TijmeninNevada.reismee.nl

Death Valley trip

Hoi allemaal, Heet, droog en raar, dat is hoe ik death valley het beste kan beschrijven. Maar eerst de rest van de week. Ik heb een fiets gekregen, moet alleen nog een hoop aan gebeuren, ik heb inmiddels al wel de spullen om hem te repareren alleen kost het wel een tijdje. Dit weekend hadden we 4 dagen weekend dus wilden we weer iets gaan ondernemen. Vrijdag ochtend vertrokken we naar Pahrump. Onderweg hadden we wat vertragen door koeien die op de weg liepen. Mijn gastouders hebben in Pahrump een huis die ze verhuren. We gingen met de trailer en die hebben we geparkeerd op de oprit van de buurman. Toen we alles klaar ahdden staan zijn we naar het winkelcentrum gegaan. Mijn gastouders moesten naar de bank dus heb ik buiten een beetje rondgelopen. Daarna gingen we weer terug naar de trailer waar de buurman inmiddels de barbeque aan had staan. Hij had deze zomer van zijn zoon heel veel steak meegekregen dus is hij inmiddels aardig goed geworden in het grillen van steak, het smaakte dan ook heel erg goed. Die avond hebben we een beetje bij de trailer gezeten. De volgende dag was het plan om naar Las Vegas te gaan alleen had mijn gastvader schoolwerk te doen dus ging het niet door. Mijn gastmoeder en ik hadden een lijstje met spulen die we moesten halen dus hebben we dat gedaan. Er was iets kapot aan de trailer dus moesten we daar een nieuwe voor hebben. De winkel waar de dat kochten had ook een aantal nieuwe trailers staan (die aan bijna allle mogelijke kanten uitschuift). We konden het dan ook niet laten even een kijkje te nemen aangezien mijn gastouders opzoek zijn naar een nieuwe trailer. Echt luxe en groot zijn die dingen. Ook die campers die zo groot zijn als een bus, alles is er aanwezig. De rest van de dag hebben we de rest van de spullen gehaald. Die zondag hebben we alles weer opgeruimd en zijn we naar Death Valley gegaan. Het is daar erg droog, heet en raar. Het is raar omdat de vallei onder zee niveau is, en de bergen dan weer 11000 feet hoog zijn. Dat maakt het heel raar. Wat het ook raar maakt is de gebergten, ze hebben allemaal andere kleuren. Het is onbeschrijfelijk hoe appart het landschap is. Die middag zijn we naar een zoutvlakte geweest, de natural bridge en nog een ander iets geweest, het was erg indruwekkend om te zien. Die avond zijn we de Dante's Peak (een berg) op gereden. Een prattig uitzicht hadden we daar. Op een gegeven moment komen er 2 personen naast mij staan en zeggen ineens "wat een uitzicht he", en ja verrek NEDERLANDERS, wat vreemd was het om weer nederlands te spreken na een maand (ik ben hier inmiddels al een maand). Daarna zijn we weer naar de camping gegaan en hebben we van de zonsondergang genoten. De volgende dag gingen we naar de sand dunes. Dat was ook heel raar om te zien, ineens een soort van woestijn. Daar hebben we een beetje rond gekeken. Toen zijn we naar een krater gegaan en daarna doorgereden naar scotty's castle gegaan. We hebben daar niet heel lang rondgekeken omdat de weg die wilde nemen afgesloten waa door een waterstroom, we moesten daardoor 60 miles omrijden. Het was een lange reis terug dus waren we even onderweg. Inmiddels ben ik hier al een maandje en ik heb het erg naar me zin! Groetjes, Tijmen

Reacties

Reacties

Frits

Leuk verhaal over dat weekeinde. Wat hebben jullie ongelooflijk veel gedaan in die paar dagen!
Ben benieuwd wat er van je fiets terecht komt. Die in Nederland staat nog bij de fietsenmaker, want daar was ook nogal wat mee mis. Maar die zal nu wel klaar zijn.
Dante's Peak, is daar niet de film opgenomen met Pierce Brosnan (oud James Bond) en Linda Hamilton: http://www.imdb.com/title/tt0118928/? Lijkt mij allemaal heel spannend om te zien. Zeker als je ook nog met zo'n enorme camper rond rijdt met alle comfort aan boord.

Marijn

Leuke foto s en leuk om te horen dat het je daar naar je zin heb en sterkte daar gr neef Marijn

marjo

Wat zal het indrukwekkend zijn geweest in Death Valley. Ik ben benieuwd naar foto's, want die heb je vast wel weer gemaakt. Misschien kun je ook nog wat foto's op je blog toevoegen. Je maakt namelijk zoveel mee. En waar kun je straks allemaal met je fiets naar toe? Maar ja, een echte Nederlander kan nu eenmaal niet zonder fiets. Succes met opknappen.
Ik ben er trots op hoe je het allemaal doet.
Groetjes,
Mamma

Marleen

Ik ben heel blij dat je naar Death Valley bent geweest, want het is inderdaad een heel raar iets om mee te maken, is de Hole 19 daar nog steeds, waar dus wat golfers iets van hadden gemaakt toen ik er ben geweest. Wat onstellend leuk om Nederlanders mee te maken en dan nog eventjes wat met hun te kunnen praten ook. Leuk dat je toch ook nog een fiets hebt ook al moet hij nog gerepareerd worden. Heb je al leuke vrienden gemaakt van school waar je ook nog wat mee kunt doen of ben je erg afhankelijk van je familie. Laten we hopen dat ze dus zo'n mooie trailer kopen dan ben je echt van huis naar huis. Veel plezier met alle ondernemingen. Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!